TPMS (Tyre Pressure Monitoring System)
TPMS (Tyre Pressure Monitoring System) Direktivom EC 661/2009 propisano je da od 01. 11. 2014....
TPMS
(Tyre Pressure Monitoring System)
Direktivom EC 661/2009 propisano je da od 01. 11. 2014. godine sva novoproizvedena vozila za područje Evropske unije moraju imati serijski ugrađene Sisteme za praćenje stanja pneumatika – TPMS (Tyre Pressure Monitoring System). Prema Uredbi o TPMS-u sva nova vozila klase M1(putnička vozila s najviše osam sedišta osim sedišta vozača) u EU moraju ubuduće biti opremljena preciznim sistemom za kontrolu pritiska u pneumaticima koji u interesu optimalne potrošnje goriva i održavanja sigurnosti u saobraćaju na kolovozu upozorava vozača ako neki od pneumatika na vozilu gubi pritisak vazduha.
(Uredba EZ 661/2009 Evropskog parlamenta i Veća od 13.jula 2009., članak 9. stav 2.)
Od 1. novembra 2012. ta regulacija važi za sva nova homologovana vozila.
Od 1. novembra 2014. sva nova vozila moraju biti fabrički opremljena tom tehnologijom.
Ukoliko Vam se na tabli pojavi znak upozorenja:
Znači da je došlo do promene pritiska u Vašem pneumatiku i da treba da posetite Vašeg vulkanizera tj nas. U nekim retkim slučajevima doći će do otkazivanja samog senzora pritiska, koji se nalazi na Vašem točku:
Pošto smo jedni od retkih visoko opremljenih servisa u zemlji, od sada ćete kod nas moći da promenite Vaš senzor pritiska i pritom povezati novi senzor sa kompjuterom u kolima.
Sistemi za praćenje stanja pneumatika – TPMS variraju u sofisticiranosti. Prostiji sistemi jednostavno pale svetlo upozorenja ukoliko se detektuje nizak pritisak pneumatika, dok složeniji sistemi omogućavaju prikaz pritiska svakog pneumatika na instrument tabli. Noviji sistemi ostvaruju i interakciju sa ostalim elektronskim sistemima vozila kao što je Sistem aktivnog vešanja. Osim u nekoliko retkih izuzetaka sistem prati pritisak u pneumaticima preko davača pričvršćenih na ventil točka. Davači pored pritiska u pneumatiku mogu meriti i temperaturu kao i kretanje. Davači su opremljeni minijaturnom litijum baterijom i komunikaciju sa upravljačkom jedinicom ostvaruju putem radio veze.
Neka vozila opremljena su TPMS sistemo praćenja pritiska preko ABS/ESP sistem.U samom točku je standardni tubeles ventil. Ali preko ABS/ESP sistema vrši se preračunavanje obima točka. Ukoliko dodje do promene usled pada pritiska u točku, salje se signal kompjuteru koji izbacuje već poznati znak upozorenja.